Skip to content

تأمین سرمایه جمعی سهامی ارائه‌ی آنلاین اوراق بهادار شرکت‌های خصوصی به گروهی از مردم برای سرمایه‌گذاری است و بنابراین بخشی از بازار سرمایه است. از آنجایی که تأمین سرمایه جمعی سهامی شامل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تجاری می‌شود، اغلب مشمول قوانین مالی و اوراق بهادار می‌شود. به تأمین سرمایه جمعی سهامی سرمایه‌گذاری جمعی، تأمین سرمایه جمعی، یا سهام جمعی نیز گفته می‌شود.

تأمین سرمایه جمعی سهامی مکانیسمی است که به گروه‌های بزرگ سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که سرمایه‌ی شرکت‌های استارت‌آپی و کسب‌وکارهای کوچک را در ازای دریافت سهام تأمین کنند. سرمایه‌گذاران به یک کسب‌وکار پول می‌دهند و در ازای آن مالک بخش کوچکی از آن کسب‌وکار می‌شوند. اگر این کسب‌وکار موفق شود، ارزش آن بالا می‌رود و ارزش سهام این کسب‌وکار نیز بالا می‌رود -برعکس این قضیه نیز صادق است. اخبار مربوط به تأمین سرمایه جمعی سهامی نشان می‌دهد که پتانسیل این نوع جذب سرمایه در کسب‌وکارهای استارتاپی که به دنبال جذب سرمایه‌های کوچک برای تأسیس هستند بیشتر است، در حالی که ممکن است سرمایه‌های آینده (که برای رشد در آینده لازم است) از منابع دیگری تأمین شود.

در این مورد بیشتر بخوانید:

“تاریخچه، شایعات و مقایسه‌ای درباره‌ی تأمین سرمایه جمعی سهامی”

“بهترین راه برای تأمین سرمایه استارتاپ چیست؟”

“7 شایعه در مورد تأمین سرمایه جمعی سهامی؛ که رد شدند!”

“مقایسه‌ی مزایا و معایب تأمین سرمایه جمعی سهامی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر”

“10 نمونه‌ی برتر پلتفرم‌های تأمین سرمایه جمعی سهامی در اروپا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام، من امید عرب هستم

فارغ‌التحصیل مهندسی نرم‌افزار از UEL که حدود 20 سال است در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ، شبکه، تولید محتوا و طراحی تجربه‌ی کاربری فعالیت داشته و دارم.

1517352420738 1

امید عرب

signature

با ما همراه شو!